Coraz mniej gazetek reklamowych

Coraz mniej gazetek reklamowych

Ile razy w ostatnim roku dostaliście papierowe gazetki różnych sklepów? Wiele, w końcu niektóre co tydzień mają nową ofertę. Wrzucają nam je najczęściej do skrzynek pocztowych i zużywają ogromną ilość papieru na ich druk. Ogólnie więc podczas gdy płacimy za reklamówki foliowe, by dbać o ekologię, z papierem na reklamowe gazetki nikt się nie liczy.

No właśnie gazetki. Coś co mamy przeważnie raz w ręku i wyrzucamy. Coś w czym interesuje nas głównie jedna, dwie strony. Coś co może nam być przekazane w zupełnie inny sposób niż na papierze.

No i to rzeczywiście już się dzieje. Głównie za sprawą Internetu. To tam na stronach sklepów znajdziemy elektroniczne wersje gazetek reklamowych. Poza tym ogromną popularnością cieszą się witryny łączące oferty z wielu marketów. To jednak dopiero pierwszy krok w kierunku w pełni zautomatyzowanej obsługi. Z oferta profilowanymi specjalnie pod poszczególnych klientów, których upodobania można poznać zbierając o nich informacje, właśnie w Internecie.

Wiecie co najchętniej kupują w marketach Polacy? Wystarczy sprawdzić jakie produkty są najczęściej reklamowane w gazetkach sklepów. I tak stereotypowy Polak skusił się na ćwiartkę z kurczaka, ptasie mleczko, pomarańcze i kawę. Do tego dochodzą pomarańcze, jabłka, piwa i arbuzy. Taki najwidoczniej mamy gust zakupowy.

I to jest problemem sklepów. W końcu proponują nam to co wszystkim, a może po prostu ja lubię coś innego lub mam inny potrzeby. No i właśnie od tego mają być aplikacje, programy lojalnościowe. Wszystko w smartfonie z Internetem, ciągnącym dodatkowe informacje o nas. Także dla sprzedawców świat niedługo będzie idealny. Każdy otrzyma promocję na to co chce kupić, a my wydamy więcej pieniędzy. Tylko pamiętajmy wciąż o jeszcze jednym koszcie. Naszej prywatności, która w obecnych czasach może być nawet bardziej wartościowa niż pieniądze.