Lato z radiem w telewizji

Lato z radiem w telewizji

Lato z radiem słuchacze publicznej rozgłośni znają już od 1971 roku. Jednak dopiero od 1992 roku zaczęto organizować w tym cyklu specjalne koncerty plenerowe (początkowo tylko w godzinach porannych). Do tej pory brakowało nim jednak przede wszystkim jednego. Transmisji telewizyjnych (bo były przecież nawet relacje wideo na żywo na stronach Internetowych Polskiego Radia). Od tego lata ma to się już zmienić.

O dotychczasowych decyzjach nowego zarządu Telewizji Polskiej napisano już wiele słów krytycznych (również ja się nich dopuściłem). Jednak trzeba wiedzieć kiedy ganić, a kiedy chwalić. Dlatego z ulgą można przyznać, że nareszcie nadarza się okazja by również o obecnych mediach publicznych napisać coś dobrego. Chodzi właśnie o nie przedłużanie współpracy z komercyjnym Radiem ZET i zacieśnienie współpracy pomiędzy TVP, a Polskim Radiem. Wszystko w związku ze znaną i lubianą audycją Lato z Radiem.

Powiedzmy sobie szczerze, aż dziw bierze, że nikt do tej pory nie wpadł na tak prosty, a wbrew pozorom genialny pomysł. Telewizja Polska współpracowała przecież już z Eską podczas letnich koncertów „Hity na czasie” (transmisje od 2005), a ostatnio właśnie z Radiem ZET przy okazji „Lata ZET i Dwójki” (transmisje od 2011). Komercyjne rozgłośnie pomagały w promocji i pewnie dokładały się do gaż artystów, ale w tym wszystkim zapominano chyba o publicznym Polskim Radiu (organizującym gdzieś tam poza głównym nurtem koncerty Lata z Radiem, ostatnio w 20 miastach dla półmilionowej lokalnej publiczności). A przecież wzajemne wspieranie się obu publicznych nadawców (otrzymujących wpływy z abonamentu) powinno być podstawą dobrze działających mediów.

Teraz ma być jednak inaczej. W lipcu i sierpniu czeka nas 5 koncertów Lata z radiem transmitowanych w Telewizji Polskiej (byłoby podobno więcej gdyby nie Letnie Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro i Światowe Dni Młodzieży w Krakowie). To jednak wystarczy by porównać ich oglądalność z tym co do tej pory latem serwowała fanom muzyki popularnej TVP. Cel na to lato to przebić wynik 1,67 mln (średnio tyle ludzi oglądało w 2015 roku koncerty Radia ZET). Także powodzenia i oby zaangażowanie Telewizji Polskiej wpłynęło też na jeszcze lepszą obsadę artystów podczas trasy Lata z radiem.

Aktualizacja: Pomysł ten niestety tak szybko jak się pojawił, tak szybko upadł.