Najlepiej zarabiające programy 2018

najlepiej zarabiające programy

Podsumowania oglądalności już za nami, więc pora przejść do tego co nas wszystkich podnieca, czyli kasy. Oto zastawienie tych programów w polskiej telewizji, które dla swoich stacji w 2018 roku zarobiły najwięcej i co ciekawe choć niektórych ta lista zaskakuje to tylko potwierdza jak mało się zmieniło w porównaniu z latami ubiegłymi.

Na pierwszym Kuchenne Rewolucje. Program, w którym popularna Magda Gessler wprowadza swoje zmiany do kolejnych restauracji, może nie ma najwyższej oglądalności, ale nie ma konkurencji w lokowaniu produktów (najczęściej przypraw). 233 miliony złotych rocznie robi wrażenie, szczególnie gdy zauważymy, że rok temu również najlepsze kasowo Kuchenne Rewolucje zarobiły mniej, bo 196,7 mln zł.

Drugie miejsce również bez zmian. To teleturniej Milionerzy, który po powrocie znów zachwyca polskich widzów na antenie TVN. Jednak podobnie jak Kuchenne Rewolucje nie ma co szukać Milionerów wśród programów z największą oglądalnością. Roczny zarobek audycji prowadzonej przez Huberta Urbańskiego to 192 miliony złotych (głównie z przerw reklamowych w trakcie emisji). To także duży skok, gdyż w 2017 Milionerzy zarobili 127,1 mln zł. No i co widząc to nagle przestajemy się zastanawiać czy opłaca się przeznaczać duże kwoty na nagrody (przecież tylko jedna z uczestniczka w ostatnim sezonie wygrała okrągły milion).

Podium ponownie zamyka Nasz Nowy Dom z Kasią Dowbor. Remonty mieszkań biednych rodzin również bardzo podobają się widzom i choć zdarzało się, że w tygodniowych zestawieniach ten program Polsatu znajdował się wśród najpopularniejszych to jednak także nie notuje rekordowych oglądalności. 125 mln złotych to również zasługa lokowania produktów, głównie budowlanych. No i kolejny wzrost (rok wcześniej 109,9 mln zł). A takie kwoty powinny wystarczyć nawet na więcej remontów niż te pokazywane w telewizji.

Kolejne miejsce także to samo w 2017. Twoja Twarz Brzmi Znajomo, czyli gwiazdy przebierające się za gwiazdy i śpiewające ich utwory. Połączenie lokowania z reklamami dało 89 mln zł. Choć to pierwszy program, który lekko stracił, bo poprzednio zakończyło się z 91,2 mln zł.

Jeśli szukamy zmian trzeba sprawdzić kolejne programy. I tak na piątym Koło Fortuny. Remake z Rafałem Brzozowskim zarobił 76 mln złotych, pokazując przy okazji, że warto stawiać na teleturnieje, choć tych ostatnio w polskich stacjach było mniej (co potwierdza ponownie szósta Jaka to Melodia z 75 milionami zamiast 73,8 mln). Na siódme z piątego spadł kryminalny Malanowski i Partnerzy (również 75 mln), a dziesiątkę zamykają kolejny raz, Mam Talent (56 mln), Masterchef (55 mln) oraz Ameryka Express (53 mln).

No i co wynika z tego zestawienia. Że to TVN potrafi najlepiej zarabiać na swoich programach (choć TVP też warto wyróżnić gdyż nie mogą przecież przerywać swoich audycji reklamami). Oraz to, że widzowie pewnych rzeczy nie zauważają. Oczywiście lokowania produktów, ale przede wszystkim celu istnienia niektórych programów telewizyjnych. To nie oglądalność jest najważniejsza, a dobre ustawienie jako konto wystawowe pod reklamy.