Zamawiajcie reklamy przy Wiadomościach

Zamawiajcie reklamy przy Wiadomościach

Dla wszystkich oszczędnych pojawiła się właśnie niesamowita okazja. Tania reklama 30-sekundowa przy okazji najbardziej znanego serwisu informacyjnego Telewizji Polskiej. Nic tylko decydować i brać.

Telewizja Polska podała nowy cennik reklamowy, a osoby znające się na mediach bardzo szybko zauważyły w nim coś wyjątkowo ciekawego. Mowa o cenie reklam po Wiadomościach, czyli w doskonałym czasie antenowym, przy naprawdę dużej oglądalności (osoby czekające np. na Sport). Koszt 30 sekund wyceniono na zaledwie 6,4 tysiąca złotych!

Dlaczego zaledwie? Bo wystarczy spojrzeć na konkurencją, czyli TVN, który przy swoich Faktach (nadawanych przecież wcześniej) chce za taki sam czas reklamy 22,4 tysiąca złotych. Różnica jest więc kolosalna i od razu sprawiła, że powstały kolejne ciekawe domysły.

Wiadomo Wiadomości nie mają, jak to się mówi, dobrej prasy. Krytyka dotyka głównie sfery merytorycznej prezentowanych tam informacji. Mowa o propagandzie i przedstawianiu wszystkiego w zasadzie tak jakby chciał tego rząd (co ma sens biorąc pod uwagę walkę o pieniądze z abonamentu dla TVP i Polskiego Radia oraz pożyczki od Skarbu Państwa).

No właśnie bo taka przecena na reklamę po Wiadomościach ma najprawdopodobniej swoje podłoże w finansach TVP. Z tymi nie jest najlepiej (liczono już, że w tym roku popłyną pieniądze w zasadzie od wszystkich obywateli dzięki np. opłacie audiowizualnej, a cały proces od czasu konfliktu dotyczącego udostępniania danych abonentów przez platformy, się przedłuża), stąd ostatnia pożyczka 800 mln złotych.

Do tego dochodzi słabsza oglądalność Wiadomości i ich wspomniana wiarygodność. Coraz mniej firm chce się z tym serwisem informacyjnym TVP kojarzyć. No i mówimy o reklamie zaraz po przedłużonej rozmowie z politykiem, przeważnie rządowym, gdy dodatkowa część widzów może przejść na inny kanał.

Dlatego reklamodawców można przyciągnąć głównie atrakcyjnymi cenami. Te jednak też mają swoje granice, przecież ich obniżanie daje firmom wiele do zastanowienia. Tak jak teraz. A jeśli kwoty jeszcze trochę się zmniejszą, to pewnie każdy z nas pomyśli czy nie warto dla swojego nawet najmniejszego biznesu minimalnie zainwestować. W końcu to nie jakiś zwykły Internet, a telewizja.